IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Switch Accounts
Vul in het bovenste vakje de gebruikersnaam in en in het onderste het wachtwoord.


Season
Winter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 3 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 3 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 14. Dit aantal is bereikt op do feb 01, 2024 11:00 pm.
Het Team
Administrators

Moderators


Ex-Teamleden
Affiliates
Amnira

Cosmic Fall


Deel

[Boekenserie] Underland Chronicles {Gregor de Bovenlander}

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
Bubblefang
Deputy Moderator
Bubblefang

PROFIELAantal berichten : 94
Punten : 10630
Registratiedatum : 14-09-14
Leeftijd : 22
Accounts : -Bubblefang {SC DEPUTY-SHE}
-Watervine {WC WARRIOR-TOM}
-Riverpebble {TC WARRIOR-SHE}
RPG SHEET
Cat
Gender: She-Cat
Age: ○None of your business.
Partner: ○I hate you

[Boekenserie] Underland Chronicles {Gregor de Bovenlander} Empty
BerichtOnderwerp: [Boekenserie] Underland Chronicles {Gregor de Bovenlander} [Boekenserie] Underland Chronicles {Gregor de Bovenlander} Emptyza jan 17, 2015 12:00 am


Wanneer Gregor en zijn kleine zusje door een luik in de waskamer van hun appartement vallen komen ze in het donkere Onderland terecht, een land waar gigantische spinnen, ratten, kakkerlakken en vleermuizen een moeilijk bestaan naast de mensen leiden. Deze wereld staat op het randje van de oorlog, en Gregor's aankomst is geen toeval. Een profetie voorspelt dat Gregor een rol moet spelen in de onzekere toekomst van het Onderland. Gregor wil er niets van weten totdat het tot hem doordringt dat dit misschien wel de enige manier is om het mysterie rond zijn vader's verdwijning op te lossen. Met tegenzin gaat Gregor op een gevaarlijk avontuur dat beiden hem en het Onderland voor altijd zal veranderen.

original text:


Gregor de Bovenlander/Gregor the Overlander/the Underland Chronicles is een zesdelige boekenserie geschreven door Suzanne Collins, die ook bekend is door haar trilogie 'the hungergames'. Het gaat, zoals beschreven hierboven, over Gregor en zijn kleine zusje Boots die in een tunnelsysteem onder de grond terechtkomen wat 'het Onderland' heet. Hier leven mensen met een bleke huid en gigantische versies van 'ongedierte' zoals kakkerlakken, vleermuizen, ratten, muizen, spinnen, mieren, et cetera. Er is een oorlog tussen de groepen, velen hebben een bondgenootschap met elkaar maar helaas zijn dezen wankel en is het moeilijk om alles in stand te houden. Gregor wordt dus in deze heisa meegesleept door de profetieën van de oprichter van het Onderland, en is ondertussen op zoek naar zijn vader die ooit is verdwenen.

Ik heb deze serie een paar jaar geleden uitgelezen, en ik vond het simpelweg fantastisch. Het zijn de beste boeken die ik ooit gelezen heb en het is dan ook mijn favoriete serie, ik vind het zelfs nog leuker dan Warrior Cats. De enorme karakterontwikkeling en de andere kijk die je op de wezens daar krijgt maakt het echt heel speciaal, en ik vind zelf dat het meer aandacht verdient. Het is tamelijk populair, maar bij lange na niet zo bekend als the Hungergames of Warrior Cats. Dit vind ik echt zonde aangezien het heel goed geschreven is, ondanks het feit dat het een jeugdboek is, (beetje voor dezelfde leeftijd als Warrior Cats) en het veel harde thema's aansnijd zoals genocide, oorlog, verbondschappen, epidemieën et cetera, zonder het overduidelijk erin te laten zien.

De serie heeft 5 delen, namelijk;

1: Gregor de Bovenlander / Gregor the Overlander

2: Het labyrint / The prophecy of Bane

3: De vloek / The curse of the Warmbloods

4: De vuurlanden / The Marks of Secret

5: De krijger / The Code of Claw

Nederlandse voorkanten:

Engelse voorkanten:

Wat cover art van de franse versies:


Terug naar boven Ga naar beneden

[Boekenserie] Underland Chronicles {Gregor de Bovenlander}

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Hang-Out-